3.1 Motivasyon etkinliği için hangi BİT araçları kullandınız?
Word ve Power Point de resim ekleme, resim üzerinde işlem yapma, link atma, köprü kurma, sunu üzerinde metin oluşturma, ses ekleme vb. noktaları öğrendim.
3.2 Öğrencilerin potansiyelini arttırmak için bu araçları nasıl kullanırdınız?
Normal derslerde konuları anlatırken dikkat toplama açısından ve öğrencinin de katılımı açısından tüm teknolojik olanaklar kullanılabilir. Özellikle tek sunu üzerinden pek çok linge ve ek konulara ulaşabilmek hem zaman kaybuını engeller hem de öğrencinin ilgisini çeker.
3.3 Uzmanlık alanınız/müfredat için bu kaynak/aracın uygun olmasını sağlayan özellikleri nelerdir?
Psikolojik danışma alanında terapi anlamında bu olanakları kullanmak etik olmaz. Ancak öğrencilerin eğitsel ve mesleki gelişimleri için blog oluşturup başvuru kaynağı oluşturabiliriz. Yani öğrenci, etkili ders nasıl çalışılır, şiddet nedir nasıl korunulur, öfkemizle nasıl başederiz, seçebileceğim alanlar ve meslekler nelerdir, ÖSS hakkında sormak istedikleri vb. konularda etkileşimli olarak toluşturduğumuz blogdan yararlanarak bizimle iletişim kurabilir. Ama bunu her sınıf için mi yapmak mantıklı olur, ya da blog oluşturup isteyen öğrencinin yararlanması mı iyi olur diye düşünüyorum.
3.4 Ders sunumunuzu nasıl buldunuz? Nasıl geçti? Neler geliştirilebilirdi veya daha farklı nasıl olabilirdi?
Ders sunumumuzu Volkan Pulat ile hazırladık, Elektrik konusuydu. Zaman olsaydı sanırım daha çok şey ekleyebilirdik. Volkan sunuda link, blog, ses ekleme, resim ekleme, metin kutuları oluşturdu.
Tüm arkadaşların sunuları yararlıydı, teşekkürler.
14 Nisan 2010 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder