13 Nisan 2010 Salı

2.GÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ

Merhaba Arkadaşlar,
Benim için verimli bir gündü zaman nasıl geçti anlamadım, herkese teşekkürler.
2.1 Neler öğrendim?
Motivasyon, motivasyon teorileri, mptivasyon terilerinin öğretimde kullanım yararları, e-öğrenme, word de bazı işlemleri yapma, grupla çalışma ve işbirliği konularında yeni bilgiler edindim.
22. Motivasyon teorilerinden
-Maslow'un ihtiyaçlar hiyarerşisine göre temel ihtiyaçları karşılanmayan insanların motive olamayacakları çıkıyor, ama bazen çok yoksun insanların çok başarılı olduklarını görüyoruz bu açıdan teori tartışılabilir.
-Ancak Maslow teorisi okullara sadece ders işlevi değil sosyal faetkenleri de getirdiği için yararları olmuştur.
-Maslow'un teorisinin yararları olmasına rağmen, güdülerin sınıflandırılması ve eksik güdülerin öğrenci davranışlarına bakılarak saptanması ve öğretimde kullanılması oldukça zor görünmektedir
- Hijyen teorisine göre hişyen faktörler olumluysa başarı artabilir deniliyor ancak bu tamamen doğru olmayabilir, öyle olsaydı tüm özel okullar daha başarılı olabilirdi, sadece koşullar değil içerik de belirleyici olabiliyor
-Bloom taksonomisi ise bizler için harita gibi olmalı, öğrenciden ne beklediğimizi bilmek öğreteceklerimize yön verebilir
2.3 Bu gün öğrendiklerimle neleri değiştirebilirim?
Öğrendiklerimizle, öğrencilerin öncelikle kişisel bilgilerinin ve ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu durumdaki öğrencilerin ne kadar öğrenebileceklerinin farkında olunması, çiçek öğrenciler beklenmemesi, öğrencilerin düzeylerine inerek ders anlatılabilmesi vb. noktalar üzerinde düşünebiliriz. ben kendi alanım açısından öğrencilerin aile ve ihtiyaçları üzerinden daha çok gitmek gerektiği, öğrencileri bizim şeklimize sokmaya çalışmamak gerektiğini, onları anlamak için daha çok çaba göstermek gerektiğini düşünüyorum.
Hocam notlarımı işyerinde bırakmıştım, aklımda kalanlar bunlardı umarım yeterli olur. teşekkürler.

1 yorum: